Eén van de grootste problemen in de koran; Tegenstrijdigheden

——–.

 

Er zijn veel tegenstrijdige verzen in de Koran die behoorlijk verwarrend kunnen zijn. Deze dubbelzinnigheid stelt moslims in staat hun persoonlijke ‘goddelijke leiding’ te krijgen, gebaseerd op hun eigen voorkeuren. Degenen die van tolerantie houden of de islam als een tolerante religie willen presenteren, kunnen delen van de Koran citeren die tolerantie bepleiten, terwijl de hardliners, de fundamentalisten en zelfs de terroristen die delen van de Koran kunnen citeren die haat en moord op de ongelovigen aanwakkeren. Ironisch genoeg kan iedereen daarom in dat boek vinden wat hij zoekt. En zij noemen dit het ‘wonder’ van de Koran!

Laten we beide kanten van de Koran vergelijken:

In soera 73:10 zegt God tegen Mohammed dat hij geduld moet hebben met zijn tegenstanders: “Wees geduldig met wat ze zeggen en neem hoffelijk afscheid van hen”. Terwijl God hem in soera 2:191 beveelt zijn tegenstanders te doden, “dood ze waar je ze ook vindt, en verdrijf ze van waar ze jou ook hebben verdreven.”

In soera 2:256 zegt God tegen Mohammed dat hij de islam niet met geweld moet opleggen: “Er is geen dwang in religie”, en vervolgens in vers 193 zegt hij tegen zijn boodschapper dat hij iedereen moet doden die de islam afwijst: “Bestrijd ze totdat er geen vervolging meer is en de religie is van God”.

In soera 29:46 zegt God tegen Mohammed dat hij vriendelijk moet spreken tegen de mensen van het Boek (christenen en joden): ‘Discussieer met mensen van het boek, anders dan de boosdoeners, alleen door middel van wat beter is! is naar ons neergezonden en naar u gezonden. Onze God is dezelfde als uw God, en wij zijn aan Hem overgegeven.’ Maar in soera 9:29 vertelt Allah hem dat hij tegen de mensen van het Boek moet vechten: “Vecht tegen degenen die niet in God en de laatste dag geloven… en vecht tegen de mensen van het Boek, die de religie van de waarheid niet accepteren (Islam ) totdat ze met de hand hulde brengen, omdat ze inferieur zijn”.

Mohammed geeft geen rechtvaardiging voor deze discrepantie in de Koran en de verandering in de stemming van Allah van vreedzaam naar militant en verzoenend naar confronterend. Moslimapologeten in het Westen presenteren de vriendelijkere verzen van de Koran of wat bekend staat als de Vroege Openbaring. Terwijl islamitische geleerden, wanneer ze alleen moslims als publiek hebben, zeggen dat die zachtere verzen van de Koran zijn afgeschaft en vervangen door hardere. De opgegeven reden is, zoals Al Maudoody het stelt: “Mohammad werd sterk genoeg om van het stadium van zwakte over te gaan naar het stadium van Jihad”.

Dertien jaar lang preekte Mohammed in Mekka, maar minder dan honderd mensen accepteerden hem. De inwoners van Mekka gaven de voorkeur aan Al Nadir, een andere verhalenverteller dan hij. Mohammeds oneerbiedigheid jegens hun goden maakte hen boos. Dus ontsnapte hij en vestigde zich in Medina. Zijn volgelingen sloten zich ook bij hem aan en hij noemde hen immigranten. Aanvankelijk waren ze arm en werkten ze als gezellen op palmplantages die toebehoorden aan de joden die in Medina woonden. Ze gaven een deel van hun eten aan Mohammed, die vaak op slechts een paar dadels dineerde. Na een jaar ballingschap vond Mohammed de situatie ondraaglijk en begon hij de koopmanskaravanen te overvallen die goederen van Damascus naar Mekka vervoerden. Eén van deze invallen in Badr was een groot succes en de Profeet verdiende er een fortuin mee. Vervolgens plande hij nog meer roofovervallen. Hij verdeelde de buit, inclusief vrouwen, onder degenen die aan de veldslagen deelnamen en hield 20% voor zichzelf. Hij verdiende zelfs geld door de passagiers van de karavaan mee te nemen en dreigde hen te vermoorden als hun families geen losgeld betaalden. Hij verzekerde zijn volgelingen dat als ze in de strijd sneuvelen, ze meer beloningen in het Paradijs zullen krijgen. Geleidelijk veranderde zijn fortuin. Hij was niet langer een zwakke, verwaarloosde prediker, maar het hoofd van een staat die absolute macht over zijn volgelingen bezat. Met deze verandering van fortuin veranderde ook de boodschap van Mohammed. Hier is een vergelijking tussen enkele vroege verzen die hij in Mekka schreef toen hij zwak was, en enkele die hij in Medina schreef nadat hij krachtig was geworden.

 

 

Mekkaanse vroege openbaringen Medinan latere openbaringen
73:10 Wees geduldig met wat ze zeggen en neem hoffelijk afstand van hen 2:191 dood ze waar je ze ook vindt, en verdrijf ze waar ze jou ook hebben verdreven
5:28 Als u uw hand tegen mij uitstrekt om mij te doden, is het niet aan mij om mijn hand tegen u uit te strekken om u te doden: want ik vrees Allah, de koester van de werelden. 9:123 O gij die gelooft! Vermoord de ongelovigen en laat hen hardheid in u vinden.
2:83 Praat goed tegen mannen… 9:5 Dood de afgodendienaars waar je ze ook vindt
20:130 Wees daarom geduldig met wat zij zeggen, en vier (voortdurend) de lof van uw Heer, 8:12 Ik zal angst inboezemen in de harten van de ongelovigen: sla boven hun nek en sla al hun vingertoppen eraf.”
50:45 We weten heel goed wat de ongelovigen zeggen: maar je mag ze niet dwingen 9:14 Bestrijd ze, en Allah zal ze met jouw handen straffen, ze met schaamte bedekken, je helpen (naar de overwinning) over hen, de borsten van de gelovigen genezen
5:69 Degenen die geloven (in de Koran), degenen die de Joodse (geschriften) volgen, en de Sabiërs en de christenen, – iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft en gerechtigheid beoefent, – voor hen zal geen angst zijn. noch zullen zij treuren. 9:29 Vecht tegen degenen die niet in God en de laatste dag geloven… en vecht tegen de Mensen van het Boek, die de religie van de waarheid (de islam) niet aanvaarden totdat ze met de hand hulde brengen, omdat ze inferieur zijn.”
109:6 Wees voor jou jouw religie, en voor mij mijn religie’ 3:85 Wie een andere religie dan de islam verlangt, die zal niet van hem worden geaccepteerd; in de volgende wereld zal hij tot de verliezers behoren.
2:62 Degenen die geloven (in de Koran), en degenen die de Joodse (geschriften) volgen, en de christenen en de Sabeeërs, iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft en gerechtigheid beoefent, zal zijn beloning ontvangen bij zijn Heer. ; over hen zal geen angst zijn, noch zullen zij treuren. 9.30 uur De Joden noemen ‘Uzair een zoon van Allah, en de christenen noemen Christus de zoon van Allah. Dat is een gezegde uit hun mond; (hierin) imiteren zij slechts wat de ongelovigen van weleer plachten te zeggen. Allah’s vloek zij op hen: hoe zijn zij misleid van de Waarheid!
10:99 Als het de Wil van uw Heer was geweest, zouden zij allemaal hebben geloofd, allen die op aarde zijn! Wilt u dan de mensheid tegen hun wil dwingen om te geloven! 5:10 En wat degenen betreft die Onze Tekenen niet geloven en verwerpen: zij zijn de mensen van de Hel
29:46 Discussieer alleen met de mensen van het boek, anders dan de boosdoeners, door middel van wat beter is! en zeggen: wij geloven in wat naar ons is gestuurd en naar u is gestuurd. Onze God is dezelfde als jouw God, en wij zijn aan Hem overgegeven. 9:28 O jullie die geloven! Voorwaar, de Mushrikûn (ongelovigen) zijn Najasun (onrein). Dus laat hen na dit jaar niet in de buurt van Al-Masjid-al-Harâm (in Mekka) komen, …
2:256 Er is geen dwang in religie 2:193 Bevecht ze totdat er geen tumult meer is en de religie die van Allah wordt
15:85 Vergeef u, met een genadige vergeving…. 14:16 Voor hem ligt de hel; en hij zal kokend water moeten drinken.
31:15 Maar als zij ernaar streven om u samen met Mij dingen te laten aanbidden waarvan u geen kennis heeft, gehoorzaam hen dan niet; maar verdraag hen in dit leven met gerechtigheid (en consideratie), en volg de weg van degenen die zich tot Mij wenden (in liefde): uiteindelijk is de terugkeer van jullie allemaal naar Mij, en Ik zal jullie de waarheid vertellen (en betekenis) van alles wat je deed. 5:33 De bestraffing van degenen die oorlog voeren tegen Allah en Zijn boodschapper, en met macht en kracht streven naar onheil door het land, is: executie, of kruisiging, of het afhakken van handen en voeten aan weerszijden, of verbanning uit het land: dat is hun schande in deze wereld, en een zware straf is voor hen in het Hiernamaals;
6:108 En beledig degenen die zij naast Allah aanroepen niet (beschimp niet), opdat zij niet uit wrok Allah in hun onwetendheid beschimpen. Zo maakten we voor elk volk zijn eigen daden aantrekkelijk. Uiteindelijk keren zij terug naar hun Heer, en wij zullen hen dan de waarheid vertellen over alles wat zij deden 22:19-22 Maar wat degenen die ongelovig zijn betreft, voor hen zullen vuurklederen worden uitgesneden; Er zal kokend vocht op hun hoofd worden gegoten,

waardoor dat wat zich in hun buik bevindt, en ook hun huid, zal smelten;

En voor hen zijn er ijzeren staven aan vastgehaakt.

Telkens wanneer zij in hun angst vandaar weg zouden gaan, worden zij daarin teruggedreven en (er wordt tegen hen gezegd): Proef het lot van de verbranding.

5:82 U zult ontdekken dat degenen die het dichtst bij de gelovigen (moslims) staan, degenen zijn die zeggen: ‘Wij zijn christenen’ 9:23 O jullie die geloven! Neem uw vaders en broers niet als beschermers als zij ontrouw boven geloof liefhebben: als iemand van u dat doet, doet hij iets verkeerds.
60:8 Allah verbiedt u niet om vriendelijk en rechtvaardig met hen om te gaan, met betrekking tot degenen die niet tegen u vechten vanwege (uw) Geloof, noch u uit uw huizen verdrijven: want Allah heeft degenen lief die rechtvaardig zijn. 25:52 Gehoorzaam dus de ongelovigen niet, maar bestrijdt hen hiermee met een grote inspanning.
17:53 Zeg tegen Mijn dienaren dat ze (alleen) die dingen moeten zeggen die het beste zijn: want Satan zaait verdeeldheid onder hen: Want Satan is voor de mens een openlijke vijand. 66:9 O Profeet! Strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars, en wees streng tegen hen. De hel zal hun thuis zijn, het einde van een ongelukkige reis.
43:88,89 O Heer, dit zijn mensen die niet geloven. ‘Heb geduld met hen en wens hen ‘vrede.’ Uiteindelijk zullen zij hun dwaasheid inzien. 47:4 Als je de ongelovigen tegenkomt, sla dan hun hoofd af; Als je dan een grote slachting onder hen hebt aangericht, bind dan de overgebleven gevangenen zorgvuldig vast.
50:45 Wij weten het beste wat ze zeggen; en jij (O Muhammad SAW) bent geen tiran over hen (om hen tot geloof te dwingen). Maar waarschuw hem die Mijn dreiging vreest door de Koran. 8:65 O Profeet! spoor de gelovigen aan tot de strijd. Als er twintig onder jullie zijn, geduldig en volhardend, zullen ze er tweehonderd verslaan; als er honderd zijn, zullen ze duizend ongelovigen overwinnen.
49:11 O jullie die geloven! Laat sommige mannen onder jullie niet om anderen lachen: het kan zijn dat de (laatste) beter zijn dan de (eerste): 3:28 Laat de gelovigen niet de ongelovigen als vrienden of helpers nemen in plaats van de gelovigen. Als iemand dat doet, zal er in niets hulp van Allah zijn. behalve uit voorzorg, zodat u zich tegen hen kunt beschermen. Maar Allah waarschuwt jou (om bang te zijn) voor Zichzelf; want het uiteindelijke doel is bij Allah.
5:48 Als Allah het zo had gewild, zou Hij jullie tot één volk hebben gemaakt, maar (Zijn plan is) om jullie te testen in wat Hij jullie heeft gegeven: streef dus als in een race in alle deugden. 8:12 Ik zal angst inboezemen in de harten van de ongelovigen: sla boven hun nek en sla al hun vingertoppen van hen af.
45:14 Vertel degenen die geloven, om degenen te vergeven die niet uitkijken naar de Dagen van Allah: Het is aan Hem om elk volk te belonen (ten goede of ten kwade) op basis van wat ze hebben verdiend. 8:60 Maak tegen hen uw kracht gereed tot het uiterste van uw macht, inclusief oorlogsrossen, om terreur te zaaien in (de harten van) de vijanden, van Allah en uw vijanden.

Deze tweedeling wordt verklaard door sommige moslimgeleerden.

Dr. M. Khan, de vertaler van Sahih Bukhari en de Koran in het Engels, schrijft:

“Allah openbaarde in soera Bara’at (Berouw, IX) [het bevel om (alle) verplichtingen (verbonden, enz.) te verwerpen, en beval de moslims om tegen alle heidenen te strijden, evenals tegen de mensen van de Schrift (joden en joden). Christenen) als ze de Islam niet omarmen, totdat ze de Jizia (een belasting die wordt geheven op de Joden en Christenen) met bereidwillige onderwerping betalen en zich onderworpen voelen (zoals geopenbaard in 9:29). ‘het vechten’ tegen hen (heidenen, joden en christenen) en om zich met hen te verzoenen en de vijandelijkheden tegen hen voor onbepaalde tijd op te schorten, terwijl ze STERK zijn en het vermogen hebben om tegen hen te vechten. Dus in eerste instantie was ‘het vechten’ verboden , toen werd het toegestaan, en daarna werd het verplicht gesteld.” [Inleiding tot de Engelse vertaling van Sahih Bukhari, p. xxiv.]

Vraag 9:5 luidt: “Dood de afgodendienaars waar je ze ook vindt.” Dus volgens Dr. M. Khan in vraag 9:5 beval Allah Mohammed om alle verbonden te annuleren en de heidenen, de joden en zelfs de christenen, te bestrijden. Dit is in tegenstelling tot wat Mohammed eerder schreef.

“Gij zult ontdekken dat degenen die het dichtst bij de gelovigen [moslims] staan, degenen zijn die zeggen: ‘Wij zijn christenen'” (Vraag 5:82)

Dr. Khan vervolgt:

De Mujahideen die strijden tegen de vijanden van Allah, zodat de aanbidding geheel voor Allah zou zijn (alleen en niet voor enige andere godheid) en dat het woord van Allah (dwz niemand heeft het recht om aanbeden te worden dan Allah en Zijn religie Islam) zou bovenaan moeten staan.”

Dus eerst was het: “Er is geen dwang in religie” (Q. 2:265) en daarna:

“O wie gelooft! Zal ik je naar een handel leiden die je zal redden van een pijnlijke kwelling? Dat je gelooft in Allah en Zijn Apostel (Mohammad), en dat je hard streeft en vecht voor de zaak van Allah met je rijkdom en uw leven. Dat zal beter voor u zijn, als u het maar wist. Als u dat doet, zal Hij u uw zonden vergeven en u toelaten in de tuinen van de eeuwigheid – dat is het grote succes.’ (Q. 61:10-12)

Dr. Sobhy as-Saleh, een hedendaagse academicus, ziet in vraag 2:256 en vraag 9:73 geen geval van intrekking, maar een geval van het uitstellen of uitstellen van het bevel om de ongelovigen te bestrijden. Om zijn standpunt te ondersteunen citeerde hij Imam Suyuti, de auteur van Itqan Fi ‘Ulum al-Qur’an, die schreef:

“Het bevel om de ongelovigen te bestrijden werd UITGESTELD TOT DE MOSLIMS STERK WORDEN, maar toen ze zwak waren, werd hen geboden te volharden en geduldig te zijn.” [Sobhy as-Saleh, Mabaheth Fi ‘Ulum al-Qur’an, Dar al-‘Ilm Lel-Malayeen, Beiroet, 1983, p. 269.]

Dr. Sobhy prijst in een voetnoot de mening van een geleerde genaamd Zarkashi, die zei:

“Allah, de meest hoge en wijze, openbaarde aan Mohammed in zijn zwakke toestand wat bij de situatie paste, vanwege zijn genade jegens hem en zijn volgelingen. Want als Hij hen het bevel had gegeven om te vechten terwijl zij zwak waren, zou dat beschamend en zeer moeilijk zijn geweest. Maar toen de allerhoogste de islam zegevierde, beval Hij hem met wat bij de situatie paste, dat wil zeggen: de mensen van het Boek vragen moslims te worden of de geheven belasting te betalen, en de ongelovigen moslims te worden of de dood tegemoet te zien. om te vechten of om de vrede te laten terugkeren, afhankelijk van de kracht of de zwakte van de moslims.” [ibid. p. 270]

En Nahas schrijft:

“de geleerden verschilden van mening over Q. 2:256. (Er is geen dwang als religie) Sommigen zeiden: ‘Het is afgeschaft [geannuleerd] omdat de Profeet de Arabieren dwong de Islam te omarmen en hen bestreed en geen enkel alternatief accepteerde dan hun overgave aan de Islam. Het intrekkende vers is Q. 9:73 ‘O Profeet, strijd met de ongelovigen en hypocrieten, en wees hardvochtig tegen hen.’ Mohammad vroeg Allah toestemming om tegen hen te vechten en die werd verleend. Andere geleerden zeiden dat vraag 2:256 niet is afgeschaft, maar dat het een speciale toepassing had. Het werd geopenbaard met betrekking tot de mensen van het Boek [de joden en de christenen]; zij kunnen niet gedwongen worden de Islam te omarmen als zij de Jizia betalen (dat is de hoofdbelasting op vrije niet-moslims onder moslimheerschappij.) Alleen de afgodenaanbidders worden gedwongen de Islam te omarmen en op hen is Q. 9:73 van toepassing. Dit is de mening van Ibn ‘Abbas, die de beste mening is vanwege de authenticiteit van zijn gezagsketen.” [al-Nahas, An-Nasikh wal-Mansukh, p. 80. Zie ook Ibn Hazm al-Andalusi, An-Nasikh wal-Mansukh, Dar al-Kotob al-‘Elmeyah, Beiroet, 1986, p. 42.]

Ibn Hazm al-Andalusi schrijft:

“Vecht op de weg van God met degenen die met jou vechten, maar val niet aan: God houdt niet van de agressors (2:190)” Op gezag van Ga’far ar-Razi van Rabi ‘Ibn’ Ons, van ‘Abil- ‘Alijah die zei: Dit is het eerste vers dat in de Koran werd geopenbaard over vechten in Medina. Toen het werd geopenbaard, bestreed de profeet degenen die met hem vochten en ontweek hij degenen die hem ontweken, totdat soera 9 werd geopenbaard. En dat geldt ook voor de mening van ‘Abd ar-Rahman Ibn Zayd Ibn ‘Aslam die zei dat dit vers werd geannuleerd door 9:5 “Dood de afgodendienaars waar je ze ook vindt” [Ibn Hazm al-Andalusi, An-Nasikh wal-Mansukh, Dar al-Kotob al-‘Elmeyah, Beiroet, 1986, p. 27]

Mohammed eiste van zijn volgelingen dat ze oorlog zouden voeren tegen mensen van hun eigen verwanten. En om zijn moordpartijen te rechtvaardigen zei hij: “Onderdrukking is erger dan moorden”. Het volgende vers werd geopenbaard om de immigranten ertoe aan te zetten hun mede-Mekkanen te vermoorden omdat ze hen onderdrukten en hen dwongen Mekka te verlaten:

“Je mag degenen doden die oorlog tegen je voeren, en je mag ze uitzetten vanwaar zij jou hebben uitgezet. Onderdrukking is erger dan moord. Bevecht ze niet in de Heilige Masjid, tenzij ze je daarin aanvallen. Als ze je aanvallen, mag je doden. Dit is de rechtvaardige vergelding voor deze ongelovigen.” (Q. 2:191)

In feite stonden de Qurashi’s niet sympathiek tegenover moslims. Ze bespotten en plaagden hen, maar vermoordden nooit iemand omdat hij de islam aanvaardde. De reden voor dit verlies aan liefde was te wijten aan het feit dat Mohammed hun goden heiligschennis maakte en geen respect had voor hun geloofsovertuigingen. De reactie van de Mekkanen was gerechtvaardigd en normaal.

Wat deed Mohammed met degenen die HEM bespotten? Hij was geen man die kritiek kon tolereren. Abu ‘Afak, een 120-jarige man en Asma’ Bint Marwan, een zogende alleenstaande moeder van vijf kinderen, werden op bevel van Mohammed vermoord omdat ze gedichten hadden geschreven die Mohammed aanstootgevend vond. Dat is alles wat nodig was om hun leven te verliezen.

Mohammed zegt dat onderdrukking erger is dan moord. Afgezien van het feit dat deze uitspraak belachelijk is, droeg hij zelf zijn volgelingen op om hardvochtig en onderdrukkend te zijn in de omgang met niet-gelovigen.

“O jullie die geloven! Vermoord de ongelovigen en laat hen hardheid (qilzat) in jou vinden.” (Vraag 9: 123)

Echter, zoals de feiten er nu voor staan, hebben de niet-gelovigen de moslims niet aangevallen. Het waren moslims die Mekka, Kheibar en de Joodse wijken van Medina aanvielen. Waren het de Perzen die de moslims overvielen? Was het India dat de Arabieren ervan weerhield Allah te aanbidden? Kwam Spanje om tegen de moslims te vechten? Als Allah God was, zou men een greintje eerlijkheid verwachten van zijn boodschapper en zijn toegewijden.

Mohammed zei dat iedereen die niet in hem gelooft, gedood moet worden. Maar hij spaarde de levens van de christenen en de joden, op voorwaarde dat zij een boetebelasting zouden betalen. In Keibar eiste hij 50% van alle door de Joden geproduceerde gewassen op van hun eigen land, dat hij in beslag nam om aan hem te geven. Is dit geen onderdrukking? Toen Mohammed stierf, verbannen Omar natuurlijk al die arme Joden helemaal uit Keibar. De Koran is ondubbelzinnig als het gaat om het onderdrukken van ongelovigen.

“Vecht tegen degenen die niet in God en de laatste dag geloven… en vecht tegen de mensen van het Boek, die de religie van de waarheid (islam) niet aanvaarden totdat ze met de hand hulde brengen, omdat ze inferieur zijn” (Vraag 9:29 )

Moslims die beweren dat de islam een ​​religie van vrede is en de verzen uit de Koran citeren waarin Mohammed er steeds aan herinnert dat Allah de Barmhartige en Vergevingsgezinde is, veranderen hun tactiek en scheppen op als ze deze verzen van de Koran en de bloedige erfenis van de oorlogen en plunderingen van de Profeet worden getoond. “Ja, de islam staat het gebruik van geweld toe onder bepaalde gedefinieerde omstandigheden”, schreef een cyberapoloog mij.

Wat zijn die ‘gedefinieerde voorwaarden’? Laten we duidelijk maken dat we het niet hebben over het gebruik van geweld tegen gewone criminelen, moordenaars of verkrachters. We hebben het over geweld tegen onschuldige mensen die Mohammeds aanspraak op het profeetschap niet aanvaarden en er de voorkeur aan geven hun eigen God op hun eigen manier te aanbidden, of niemand te aanbidden als zij dat willen.

De doodstraf door de dood is in het grootste deel van de beschaafde wereld afgeschaft. Maar zelfs de landen die het nog steeds beoefenen, doden de veroordeelden door middel van een dodelijke injectie of op een andere pijnloze en humane manier. Ze martelen ze nooit en verminken ze nooit. Toch schreef Mohammed de ergste martelingen voor aan degenen die zijn mengelmoes van religie niet aanvaarden.

“De vergelding voor degenen die oorlog voeren tegen ALLAH en ZIJN Boodschapper en ernaar streven om wanorde in het land te creëren, is dat zij worden gedood of gekruisigd of dat hun handen en voeten worden afgehakt vanwege hun vijandschap, of dat zij uit het land worden verdreven. Dat zal een schande voor hen zijn in deze wereld, en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ondergaan.’ (Q. 5:33)

Wat is dit voor een sadistische god, Allah!?

Eén vraag waar ik nooit een antwoord op heb kunnen krijgen is: als Allah de ongelovigen wil doden, waarom doet hij dat dan niet zelf? Het zou voor hem gemakkelijk moeten zijn om ze te doden, te verminken, te verbranden en ze te treffen met allerlei soorten rampen en calamiteiten om zijn wraakzuchtige karakter en bloeddorstige stemming te bevredigen. Waarom vraagt ​​hij in plaats daarvan zijn boodschapper en zijn fanatieke toegewijden om zijn vuile werk te doen? Is het misschien zo dat hij het niet alleen kan? Of is hij helemaal geen god maar het verzinsel van Mohammed, een handige vogelverschrikker die de zelfbenoemde profeet onbeperkte macht zou geven om de levens en geesten te plunderen, te verkrachten en te regeren van die onwetende barbaren die geloofden in het brouwsel van zijn leugens?

Mohammed beweerde dat het ongeloof in Allah de grootste misdaad was waarop de doodstraf stond. Wie heeft hiervan geprofiteerd? Hij was het enige contact tussen Allah en zijn roekeloze volgelingen. Ongehoorzaamheid aan hem betekende ongehoorzaamheid aan God. Zou het God werkelijk iets kunnen schelen of mensen in Hem geloofden of niet? Wat haalt hij eruit? Zou Gods gevoel van eigenwaarde werkelijk geschaad worden als deze primaten op aarde hem niet zouden herkennen en prijzen? Zou hij werkelijk zo beledigd zijn dat hij mensen voor eeuwig zou verbranden? Dat is een absurd voorstel. Maar het gaf Mohammed dezelfde macht als God om alles te doen wat hij wilde, zonder dat iemand hem in twijfel trok. Hij kreeg de carte blanc om iedereen te vermoorden, om van zijn volgelingen te eisen dat ze zelfs hun eigen bondgenoten, familieleden en vrienden gingen bevechten en 20% van de buit naar hem toe brachten. Het gaf hem het recht om met een willekeurig aantal vrouwen naar bed te gaan en de jongste en mooiste van de gevangengenomen vrouwen te kiezen. Hoe meer hij Allah verhief, hoe meer zijn macht groeide. Allah was een excuus dat een machtshongerige man de kracht gaf om van armoede naar absolute dominantie te stijgen en hem zelfs te laten dromen van het veroveren van de grote koninkrijken van Perzië en Byzantijn.

“Zeg: Als het zo is dat uw vaders, uw zonen, uw broers, uw vrienden of uw verwanten; de rijkdom die u heeft verworven; de handel waarin u een achteruitgang vreest; of de woningen waarin u behagen schept – dierbaarder zijn voor jij dan Allah, of Zijn Boodschapper, of het streven voor Zijn zaak; – wacht dan tot Allah Zijn besluit tot stand brengt; en Allah leidt de opstandigen niet.” (Q. 9:24)

Hij was geen leraar in de moraal. Goedheid of deugd hadden voor hem geen betekenis. Zijn enige zorg was ervoor zorgen dat mensen hun wil onderwerpen aan zijn Allah, waartoe niemand toegang had behalve hij. Hoe vreselijker hij zijn god schilderde, hoe meer controle hij over zijn volgelingen kon uitoefenen. Allah was een alter ego voor een controlefreak, een narcistische man die hongerde naar macht en bewondering. Zijn obsessie om mensen ertoe te dwingen zijn god te aanvaarden was zodanig dat hij zelfs de overspelers en dieven een plaats in het paradijs beloofde als ze hem accepteerden, terwijl degenen die hem niet wilden accepteren in de hel verbrand zouden worden, zelfs als ze een heilig leven leidden.

Sahih Bukhari Deel 4, Boek 54, Nummer 445
Overgeleverd door Abu Dhar:
De Profeet zei: “Gabriël zei tegen mij: ‘Wie onder jouw volgelingen sterft zonder anderen naast Allah te hebben aanbeden, zal het Paradijs binnengaan (of zal het (Hel)vuur niet betreden). ).” vroeg de Profeet. ‘Ook als hij illegale geslachtsgemeenschap of diefstal heeft gepleegd?’ Hij antwoordde: “Zelfs toen.”

Dit wordt zelfs bevestigd in de Koran:

“Allah vergeeft niet dat er partners met Hem moeten worden aangesteld; maar Hij vergeeft al het andere, aan wie Hij wil; het aanstellen van partners met Allah is het bedenken van een zonde die inderdaad de meest gruwelijke is.” (Q. 4:48)

Het spreekt uiteraard voor zich dat degenen die namens hem onschuldige mensen vermoorden in de naam van Allah rechtstreeks naar het paradijs zouden gaan.

Hoe kan een eerlijk mens deze onzin accepteren? Hoe is het mogelijk dat mensen geen minuut stilstaan ​​om over de hele zaak na te denken? Waarom we onszelf geen eenvoudige vragen stellen, zoals:

Waarom MOET God gekend worden?

  • Als Hij zo graag bekend wil worden, waarom openbaart Hij Zichzelf dan niet aan iedereen, precies zoals Hij Zichzelf aan zijn profeet openbaart?
  • Waarom speelt hij verstoppertje en straft hij vervolgens degenen die hem niet vinden?
  • Waarom handelde zijn boodschapper zo meedogenloos en leefde hij zo’n immoreel leven dat er twijfel ontstond over zijn integriteit en waarachtigheid?
  • Waarom zijn zijn woorden in de Koran zo in strijd met de wetenschap, logica en gezond verstand?

Dit zijn eenvoudige maar belangrijke vragen die iedere moslim zichzelf moet stellen. Wij zijn geen schapen. Wij zijn mensen die over hersenen beschikken en het is aan ons om die te gebruiken.


Hallo! Ik ben Ali Sina . Ik ben geboren uit moslimouders en heb de islam hartstochtelijk verdedigd tot 1994, toen ik de Koran las. Nadat ik de eerste schok had overwonnen en een einde had gemaakt aan de ontkenning van mijn eigen intelligentie, moest ik eindelijk toegeven dat dit een satanische religie is die tot doel heeft de mensheid te vernietigen. In 1998 begon ik mijn internetcampagne om de islam te stoppen. In 2001 lanceerde ik Faithfreedom.org/ , waar voormalige moslims en iedereen die zich zorgen maakte over de dreiging van de islam een ​​plek vonden om hun mening te uiten. Bron: Alisina.org

Myislam