De koran is zonder context of interpretatie geschreven. omdat…
wij hebben een duidelijk licht (de Koran) doen neerdalen 4:174
er is een duidelijk Boek tot jullie gekomen. 5:15
alles is vastgelegd in een duidelijk Boek. 11:6
er zijn duidelijke verzen neergezonden 24:34
dit zijn verzen van het duidelijke Boek. 26:2
alle zaken zijn opgesomd in een duidelijk boek. 36;12
gemakkelijk te begrijpen 54:32, 54:40
tot in detail geopenbaard 6:114,
duidelijk overgebracht, 5:16, 10:15 en
met “geen twijfel” erin 2:2
een Schrift waarvan de verzen werden geperfectioneerd en vervolgens uitgewerkt. 11:1
de koran is onovertroffen 2:23
had iemand anders de koran geschreven, dan zou het veel tegenstrijdigheden bevatten. 4:82
Dus de koran zegt dat je de tekst letterlijk moet nemen.
Als het een duidelijk boek is zonder twijfels..
Waarom heb je dan tafsir nodig om het te begrijpen?
Waarom heb je hadith en sunnah nodig?
Waar komen alle madhabs [ scholen ] vandaan?
Als het een duidelijk boek is waarom al die sekten?
Waarom zoveel islamitische geleerden die zich eeuwenlang hebben gebogen over alle vragen die onduidelijkheid oproepen?
De islam als beoefende religie is in strijd met zichzelf ?
Een perfect boek kan niet per definitie wanordelijk zijn.
Het hele boek is willekeurig en chaotisch; het is het product van een rommelige en gekwelde geest.
De hoeveelheid haat, sadisme en bedreigingen in de Koran zijn van een ongeëvenaard demonisch niveau.
Iedereen die zegt dat de subjectieve schoonheid van de Koran een objectief bewijs is van de waarheid ervan, is een idioot die zo grof is dat je ze niet in de buurt van kinderen moet toelaten. Ze kunnen het verschil niet zien tussen subjectief en objectief. Falende basisonderwijsconcepten.
Op subjectief vlak is de Koran een vreselijk boek en ik betwijfel het oordeel van iedereen die erdoor onder de indruk is. Hebben ze nooit een ander boek gelezen?
Het idee dat een God die via een boek communiceert wonderbaarlijk is, is de meest belachelijke onzin waar ik ooit van heb gehoord. Een God die daadwerkelijk met ons communiceert en dingen verduidelijkt wanneer mensen moeite hebben om uit te vinden wat hij wil enz., zou veel opmerkelijker zijn.
De Koran is niet een fractaal of poëtisch wonder, het is een hatelijk, gewelddadig, wraakzuchtig en antisemitisch boek dat zegt je in brand te steken als je niet gehoorzaamd, met een fascistisch concept dat beweert de wereld te willen zuiveren van ongeloof, desnoods door middel van genocide.
Hitler’s boek is mild vergeleken met het boek van Allah.
Taalkundig wonder? Het is een smakeloos boek. Hoe langer je erin leest hoe depressiever je wordt.
Ook de vocabulaire is beperkt en de woordkeuze is weinig creatief.
Uit nieuwsgierigheid las ik de Koran en vond het op zijn zachtst gezegd een boek dat aan kwaliteit ontbrak.
Absoluut niet het meesterwerk dat ik wilde geloven. Intellectueel en vooral moreel dramatisch.
Droge lectuur. Toen ik eenmaal de kortere soera’s in de achterste helft van het boek had bereikt, was ik op zijn zachtst gezegd opgelucht en sprintte naar de finish. Ik zie geen waarde, in het houden van dit boek, omdat het boek zelf geen waarde heeft, en dat is gewoon mijn eerlijkheid.
Ik heb veel religieuze teksten gelezen, of het nu de Bijbel is of de analetics of tao ti Ching of magische boeken en hekserijdingen, en vond de Koran het minst diepzinnige en het minst wijze en het minst de moeite waard om te bewaren.
Er is geen sprake van literaire kwaliteit, en als levensgids is het op zijn zachtst gezegd ontoereikend en verdacht. Elk ander vers gaat op de een of andere manier over de dood en de hel en over geweld.
Ik ben ervan overtuigd dat Mohammed het gewoon heeft verzonnen om de dingen te bereiken die hij wilde en verlangde in het leven. Het boek probeert je duidelijk te manipuleren, terwijl de auteur de lezer probeert te overtuigen, en in sommige gevallen zichzelf.
Ik vind dat deze man nog geen 1% waard is van bijvoorbeeld Jezus, Boeddha, dalai lama, Mozes of welke andere grote religieuze figuur dan ook. Niet alleen hij, maar ook zijn Koran.
Mijn nieuwsgierigheid werd bevredigd, maar een grote afschuw overviel mij toen ik wist dat zovelen in deze religie en deze valse geschriften geloven. Ook dit boek is meer dan rommelig.
Ik geef het een 4/10 als ik het moet beoordelen. Zijn de hadiths beter dan dit?
Over de inhoud wil ik zeggen : het is metaforisch als het niet in hun verhaal past, maar het is concreet bewijs als het wel in hun verhaal past.
Sunan Ibn Majah 1944
Bukhari 4987 :
Hudhaifa bin Al-Yaman kwam naar `Uthman op het moment dat de mensen van Sham en de mensen van Irak oorlog voerden om Arminya en Adharbijan te veroveren. Hudhaifa was bang voor hun (de mensen van Sham en Irak) verschillen in de recitatie van de Koran, dus zei hij tegen `Uthman: “O leider van de gelovigen! Red deze natie voordat ze verschillen over het Boek (de Koran) zoals de Joden en de Christenen eerder deden.” Dus stuurde `Uthman een bericht naar Hafsa waarin stond: “Stuur ons de manuscripten van de Koran zodat we de Koranische materialen in perfecte kopieën kunnen samenstellen en de manuscripten aan u kunnen retourneren.” Hafsa stuurde het naar `Uthman. `Uthman gaf toen opdracht aan Zaid bin Thabit, `Abdullah bin AzZubair, Sa`id bin Al-As en `AbdurRahman bin Harith bin Hisham om de manuscripten in perfecte kopieën te herschrijven. `Uthman zei tegen de drie Quraishi mannen: “In het geval dat jullie het oneens zijn met Zaid bin Thabit op enig punt in de Koran, schrijf het dan in het dialect van Quraish, de Koran werd geopenbaard in hun taal.” Dat deden ze, en toen ze veel kopieën hadden geschreven, gaf `Uthman de originele manuscripten terug aan Hafsa. `Uthman stuurde naar elke moslimprovincie één kopie van wat ze hadden gekopieerd, en gaf opdracht dat al het andere Koranische materiaal, of het nu in fragmentarische manuscripten of hele kopieën was geschreven, verbrand moest worden.
Who compiled the quran. Bukhari 7191 :
Narrated Zaid bin Thabit:
Abu Bakr liet mij halen vanwege het grote aantal slachtoffers in de slag bij Al-Yamama, terwijl `Umar bij hem zat. Abu Bakr zei (tegen mij): `Umar is naar mij toe gekomen en heeft gezegd: ‘Een groot aantal Qari’s [reciteurs] van de Heilige Koran zijn gedood op de dag van de slag bij Al-Yamama [ year 632 ], en ik ben bang dat de slachtoffers onder de Qari’s [reciteurs] van de Koran op andere slagvelden kunnen toenemen, waardoor een groot deel van de Koran verloren kan gaan. Daarom beschouw ik het als raadzaam dat jij (Abu Bakr) de Koran laat verzamelen.’ Abu Bakr zei toen tegen mij (Zaid): ‘Jij bent een wijze jongeman en wij hebben geen enkele verdenking over jou, en jij hebt de Goddelijke Inspiratie voor de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) opgeschreven. Dus je moet zoeken naar de fragmentarische geschriften van de Koran en deze verzamelen (in één boek).” Zaid zei verder: Bij Allah, als Abu Bakr mij had bevolen om een berg tussen de bergen van de ene plaats naar de andere te verplaatsen, zou het niet zwaarder voor mij zijn geweest dan deze opdracht om de Koran te verzamelen. Toen zei ik (tegen `Umar en Abu Bakr): “Hoe kun je iets doen wat Allah’s Boodschapper (vrede zij met hem) niet heeft gedaan?” Abu Bakr zei: “Bij Allah, het is iets nuttigs.” Dus begon ik de Koran samen te stellen door deze te verzamelen van de bladloze stengels van de dadelpalmboom en van de stukken leer en huiden en van de stenen, en van mannen (die de Koran hadden gememoriseerd). Ik vond de laatste verzen van Sirat-at-Tauba: (“Waarlijk, er is een Apostel (Mohammed) uit jullie midden tot jullie gekomen–‘ (9.128-129)) van Khuza`ima of Abi Khuza`ima en ik heb de rest van de Soera eraan toegevoegd. De manuscripten van de Koran bleven bij Abu Bakr totdat Allah hem tot Zich nam. Toen bleef het bij `Umar totdat Allah hem tot Zich nam, en toen bij Hafsa bint `Umar.
ONTBREKENDE PASSAGES
We weten verder dat grote delen van bepaalde hoofdstukken verdwenen zijn. Bijvoorbeeld, Mohammeds vrouw Aisha zei dat ongeveer tweederde van soera 33 verloren is gegaan:
Abu Ubaid, Kitab Fada’il-al-Qur’an—A’isha… zei: “Soera al-Ahzab (xxxiii) werd gereciteerd in de tijd van de Profeet met tweehonderd verzen, maar toen Uthman de codices schreef, kon hij er niet meer van bemachtigen dan er nu in staan [d.w.z. 73 verzen].”
Volgens Aisha konden de verzamelaars simpelweg niet alle Soera 33 vinden. Waarom niet? Zoals we hebben gezien, werden veel huffaz gedood in de Slag bij Yamama. Blijkbaar heeft niemand die het hele hoofdstuk kende het overleefd.
ONTBREKENDE VERZEN
Aisha vertelt ons ook dat individuele verzen van de Koran verdwenen, soms op zeer interessante manieren:
Sunan ibn Majah 1944 – Er werd overgeleverd dat Aishah zei: “Het vers over het stenigen en het geven van borstvoeding aan een volwassene werd tien keer geopenbaard, en het papier lag bij mij onder mijn kussen. Toen de Boodschapper van Allah stierf, waren we gepreoccupeerd met zijn dood, en een tam schaap kwam binnen en at het op.”
——————————-
https://www.quora.com/In-Sahih-al-Bukhari-4987-it-is-said-of-the-existence-of-Muhammads-Koran-entrusted-to-his-wife-Hafsa-and-then-delivered-to-Uthman-to-make-copies-and-returned-to-Hafsa-Where-is-Muhammads-Koran-How-could-it-have-been
Tegenspraak: Voorwaar, Wij zijn het die de Koran hebben neergezonden en voorwaar, Wij zullen haar hoeders zijn.” (15:9)