Waarom moeten islamcritici dood

Omdat de Mohammed in woord en daad gekopieerd moet worden [koran 33-21].

false profeet

Moord is het meest gevreesde wapen om de oppositie kapot te maken of critici te laten zwijgen. In het verleden hebben autoritaire, fascistische en fanatieke regimes bewezen dat moordaanslagen zeer effectief zijn.
Moord was een van de gewelddadige methoden die Mohammed gebruikte tijdens zijn beroep als zelfverklaard profeet. De dichters uit die tijd zijn de journalisten, bloggers, cartoonisten en satirici van nu. Hieronder staan een aantal voorbeelden van islamitische liquidaties op critici en satirici, uitgevoerd in opdracht van, of ondersteunt door onheilsprofeet Mohammed.

1} Abu Afak.

Hij was een beroemde dichter van 120 jaar oud. Abu Afak schreef een gedicht waarbij hij Mohammed veroordeelde voor het uit de weg ruimen van Al-Harith. Gehoord hebbende wat Abu Afak had geschreven, zei Mohammed; Wie wil voor mij met deze raaskal afrekenen? Een discipel van Mohammed, genaamd Salim b. Umayr ging heen en vermoordde Abu Afak in het midden van de nacht.

Ze was dichteres en moeder van vijf kinderen en collega van Abu Afak. Nadat Mohammed Abu Afak had laten liquideren, schreef Asma een gedicht en veroordeelde de stammen van Medina voor het in hun midden nemen van zo’n criminele bende in het anders zo rustige Medina. Ibn Ishaq schrijft; Toen de onverdraagzame apostel hoorde wat Asma binte Marwan had geschreven, zei hij, ‘Wie zal me ontdoen van Marwan’s dochter?’” Een volgeling van Mohammed, met de naam ‘Umayr’ ging naar het huis van Marwan. Zij sliep met een baby aan haar borst. Hij verwijderde voorzichtig de baby en stak met zijn zwaard zo hard in Marwan dat het zwaard in het hout aan de onderkant van het bed bleef steken. De volgende morgen werd Mohammed geinformeerd over de moord op Marwan en zei ; O Umayr, je hebt God en zijn profeet geholpen.

3] Kab bin Ashraf.

Kab was een Joodse voorman en een criticus van Mohammed. Toen Kab hoorde over het grote aantal Quraish slachtoffers door toedoen van Mohammeds leger tijdens de aanval op Badr, reageerde Kab met; ‘Is dit waar? Heeft Mohammad hen daadwerkelijk gedood?’ Dit waren de edelen onder de Arabieren en keurige mensen. Kab was ontroostbaar en schreef een wraakzuchtig gedicht. Toen Mohammed dit ten gehore kwam vroeg Mohammed; ”Wie wil kab vermoorden, hij bezorgt Allah en de apostel schade.” Maslana zei dat hij Kab met een list zal vermoorden. Mohammed gaf toestemming. Die avond vroeg Maslana aan Kad naar buiten te komen om wat te bespreken. Kab luisterde niet naar de bezorgdheid van zijn vrouw en stapte naar buiten. Toen kwamen er twee bewapende handlangers tevoorschijn en vermoordde Kab bin Ashraf.

4} Abu Sufyan.

Mekkaanse leider Abu Sufyan was één van de vele schoonvaders en tegenstanders van Mohammed. Na de rampzalige slag om Ohud stuurde Mohammed, Amr bin Umayyah al-Damri met een andere medeplichtige naar Mekka met de opdracht Abu Sufyan te liquideren. Het plan om Abu Sufyan te doden mislukte, maar de moordenaars hadden wel 3 andere Mekkanen gedood en wisten te ontsnappen met een gegijzelde.

5} Al-Nadr.

Vóór Mohammeds migratie van Mekka naar Medina in 622 zat Al-Nadr gewoonlijk in een volksvergadering en nodigde de Mekkanen uit bij het citeren van de Koran om hen te waarschuwen voor de straf van God als gevolg van het bespotten van zijn profeten. Daarna sprak Al-Nadr over de helden en koningen van Perzië door te zeggen: “Zo waar als God leeft, kan Mohammed geen beter verhaal vertellen dan ik en zijn verhaal gaat alleen maar over oude mythen die hij navertelt, net zoals ik.
Het duurde niet lang voordat onheilsprofeet Mohammed wraak nam.
Het was een ongelukkige beslissing van al-Nadr om zich aan te sluiten bij de soldaten van Mekka, die naar het noorden reden om hun karavanen te beschermen.

Bij een door Mohammed aangevallen karavaan in het jaar 624 werd deze polytheïst Al-Nadr gevangen genomen. En in plaats hem tegen een losgeld vrij te laten werd hij in opdracht van Mohammed onthoofd. Hij was één van de twee gevangenen die geëxecuteerd werden en door hun stam niet vrijgekocht mochten worden – enkel omdat zij beide gedichten schreven en verhalen vertelden waarin zij Mohammed bekritiseerden.

6}Uqba bin Aboe Muayt.

Eénzelfde verhaal als dat van al-Nadr kan worden verteld over Uqba. Ook hij irriteerde en bespotte Mohammed en schreef laatdunkende verzen over hem. Ook hij werd gevangen genomen tijdens de slag van Badr en Mohammed gaf opdracht hem te executeren; “Mohammed.., wie zal voor mijn kinderen zorgen?” schreeuwde Uqba angstig uit. “De hel,” antwoordde de profeet ijskoud. Daarna doorsneed het zwaard van één van zijn aanhangers de hals van Uqba.

7} Een bedoeïne met één oog.

Uit wraak voor een hinderlaag op enkele moslimmissionarissen stuurde Mohammed, Amr bak Oemaija en een metgezel om een moordaanslag op Aboe Soefjaan te plegen. Dit toont aan dat de profeet verwikkeld was in een cyclus van geweld die eindeloos doorging. Oemaija faalde in zijn poging en hij moest vluchten in een achtervolging en verborg zich in een grot. In deze grot kreeg Oemaija gezelschap van een bedoeïne met enkele schapen en zij groetten elkaar. Na een poosje begon de herder een eenvoudig tweeregelig versje te zingen waarin hij de moslims en de islam uitdaagde:
Ik zal geen moslim zijn zolang ik leef,
en noch aandacht aan hun godsdienst geef. ( Guillaume)
Helaas voor deze bedoeïne was hij in de grot met een radicale moslim die zei: “Je zult het weldra merken!” De bedoeïne viel snurkend in slaap. Oemajja verhaalt wat hij deed: …”Ik liep naar hem toe en doodde hem op de meest gruwelijke manier waarop iemand ooit gedood is. Ik leunde over hem, stak het eind van mijn boog in zijn goede oog en dreef het dieper tot het uit zijn nek kwam.” Oemajja rende terug naar Mohammed die zei: “Goed gedaan!” Het verhaal eindigt met: ”De profeet bad voor mij [Oemajja] om te worden gezegend.”
De enige zonde die deze arme herder had begaan was een versje van twee regeltjes tegen de islam. Daarvoor werd hij afgemaakt met de zegen van Mohammed.

8]Al-Aswad

Na een verblijf in een grot, beweerde Al-Aswad een profeet te zijn. Mohammed stuurde Fayruz al-Daylami om concurrent Al-Aswad te elimineren.Twee dagen voor de dood van Mohammed werd Al-Aswad vermoord.
[De periode van voor het ontstaan van de islam, die de ”dagen van onwetendheid” wordt genoemd, waren er geen mannelijke en vrouwelijke dichters die vermoordt werden].